Met de Regiowijzer Arnhem Nijmegen krijg je in een oogopslag inzicht in het bereik van onze platformen, campagnes en media-inzet. We nemen je mee door onze mijlpalen en wijzen je op wat er de komende tijd op de agenda staat.
Op de agenda
- Themacampagne - jaarrond – Inspiratie in de regio Arnhem
- Themacampagne - jaarrond – Inspiratie in het Rijk van Nijmegen
- Wervingscampagnes - april en mei – Duik in het groen en ontdek het verleden en Ontdek de bruisende regio - Rijk van Nijmegen
- Kastelen, Buitenplaatsen en Landgoederen - jaarrond - Ontvang een investeringsbijdrage van € 10.000, kijk hier voor meer info.
- Wandelnetwerk - jaarrond - De voorbereidingen voor de aanleg van het hybride wandelkeuzepuntensysteem zijn in volle gang. Inmiddels zijn de conceptkaarten in een ver stadium gevorderd en zal er in maart gestart worden met het plaatsen van de bewegwijzering in het veld.
- Themacampagne - januari t/m april en september - Campagne Duitse markt: net zo mooi, net over de grens
- MICE campagne - februari en maart - MICE campagne Arnhem/Nijmegen
- Verspreiding webazines - vanaf maart - Dit jaar komen er weer twee nieuwe webazines uit, een voor regio Arnhem en een voor het Rijk van Nijmegen. Vanaf maart brengen we ze onder de aandacht bij de juiste doelgroep. Dit doen we o.a. door de inzet van social media kanalen, Google bannering, het netwerk van DPG.
- Gelderse streken campagne- maart – Vanaf begin maart start weer een eerste boost voor de gezamenlijke Gelderse streken campagne ‘Hier beginnen jouw mooiste verhalen’ (Veluwe, de regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen, Rivierenland en de Achterhoek). Tijdens de campagneperiode kan je de Gelderse streken horen op de radio, tegenkomen in social media campagnes, spotten op abri’s in de provincies Noord-Holland, Zuid-Holland en Utrecht (week 10) en in ander media.
- Drukwerken - medio maart - De bezoekersmagazines en fietsrouteboekjes zijn gedrukt en worden in de regio's verspreid
- E-mailnieuwsbrieven - eind maart - De B2C e-mailnieuwsbrieven voor regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen worden weer verstuurd
- Wervingscampagnes – april en mei - Ervaar historie en natuur in het bruisende Rijk van Nijmegen
- Gelderse streken campagne Duitse markt - april en mei - Start campagne Duitse markt: Zeer veelzijdig! Ontdek de regio Arnhem, het Rijk van Nijmegen en de Veluwe
Contentkalender
- visitarnhem.com - januari – Pannenkoeken eten in de regio Arnhem
- visitarnhem.com - februari – De fijnste hotels voor een weekendje weg in de regio Arnhem
- visitarnhem.com - februari – De leukste paasactiviteiten in de regio Arnhem
- visitnijmegen.com - januari – Pannenkoeken eten in het Rijk van Nijmegen
- visitnijmegen.com - maart – De leukste paasactiviteiten in het Rijk van Nijmegen
Waar de trost op zijn!
Mijlpalen
01 wk 1 jan
02
03
04
05
06
07
08 wk 2
09
10
11
12
13
14
15 wk 3
16
17
18
19
20
21
22 wk 4
23
24
25
26
27
28
29 wk 5
30
31
01 feb
02
03
04
05 wk 6
06
07
08
09
10
11
12 wk 7
13
14
15
16
17
18
19 wk 8
20
21
22
23
24
25
26 wk 9
27
28
29
01 mrt
02
03
04 wk 10
05
06
07
08
09
10
11 wk 11
12
13
14
15
16
17
18 wk 12
19
20
21
22
23
24
25 wk 13
26
27
28
29
30
31
- januari 2024
-
Start samenwerking 2024
In de afgelopen periode hebben we met onze partners de samenwerking besproken voor het jaar 2024. Met veel enthousiasme gaan we ons met het sterke collectief weer inzetten voor de regio's en partners. Er zijn ruim 120 partners bezocht.
-
Ruim 32.000 bereik met de webazines 2023
Met trots kijken we terug naar de resultaten van de webazines 2023. In totaal hebben we ruim 32.000 mensen buiten Gelderland geïnspireerd voor een bezoek aan regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen. Met de vier verschillende informatieve online magazines hebben we de bezoeker kennis laten maken met de leukste tips voor een verblijf in de regio's. Social media en het netwerk van Google en DPG zijn ingezet om de webazines onder de aandacht te brengen onder de juiste doelgroepen. In dit artikel kan je nog meer lezen.
-
Buitenlandstalige websites kregen een opfrisbeurt!
Afgelopen oktober zijn we begonnen aan een grote online-opschoonactie: de Engelstalige en Duitstalige websites van visitarnhem.com en visitnijmegen.com hebben een opfrisbeurt gekregen! Welke veranderingen hebben we doorgevoerd? - Nieuwe, overzichtelijke menustructuur met de relevante thema’s per regio en markt (op basis van zoekwoordanalyse) - Duurzame content (die niet continu geüpdatet hoeft te worden) - Prominente plek voor de Citystores - Teksten ingekort en prettiger leesbaar gemaakt - Aandacht voor inclusie - Alle linkjes werken weer - Nieuwe afbeeldingen ingevoegd
Dus neem gerust een kijkje: en.visitnijmegen.com de.visitnijmegen.com en.visitarnhem.com de.visitarnhem.com
-
2023: kennisdeling, branding en marketing voor KBL
Afgelopen jaar hebben we, in samenwerking met Achterhoek Toerisme en sKBL, de Gelderse Kastelen, Buitenplaatsen en Landgoederen verrijkt via kennisdeling, branding en marketing. Zo hebben er twee kennisprogramma’s plaatsgevonden, hebben we twee netwerkbijeenkomsten georganiseerd en hebben we alle deelnemende locaties onder de aandacht van de binnenlandse vakantieganger gebracht vanuit een gezamenlijke Gelderse streken campagne en een regio specifieke campagne. Alle uitgevoerde activiteiten hebben we voor je samengevat in dit artikel.
-
Wij maakte een jaaroverzicht van verblijfsgasten en dagbezoekers in Gelderland
BEZOEKERSAANTAL GELDERLAND GROEIT NAAR 4.8 MILJOEN IN 2023
Er verbleven 4,8 miljoen gasten in Gelderland het afgelopen jaar. Dat is 6,8% meer dan in 2022. Ook het dagbezoek steeg iets in de regio Veluwe Arnhem Nijmegen, met 3,7% om precies te zijn. Wil je meer weten? Bijvoorbeeld over herkomst of leefstijl van de bezoekers. Kijk dan vooral even de hele presentatie hier.
-
Update kerncijfers
In de kerncijfers worden de belangrijkste cijfers over toerisme en recreatie in de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen verzameld. Hoeveel bezoekers komen er, wie zijn die bezoekers, hoeveel geven ze uit, hoe ziet het aanbod eruit, wat vinden bewoners van toerisme, welke invloed heeft toerisme op de natuur? Allemaal vragen die hierin beantwoord worden. De cijfers hebben weer een update gekregen. Ook de techniek is onder handen genomen en de opzet is iets aangepast. Zodra er nieuwe cijfers beschikbaar zijn worden deze gedurende het jaar toegevoegd. Je vindt de kerncijfers hier.
- februari 2024
-
TIP geopend in Thornsche Molen gemeente Berg & Dal
Sinds 1 februari jl. staat er een derde TIP (Tourist Information Point) in de gemeente Berg en Dal bij het restaurant De Thornsche Molen in Persingen.
-
Vierdaagsebed: inschrijvingen geopend!
Het project 4-daagse bed is weer gestart en wandelaars en gastgezinnen kunnen zich vanaf 12 februari weer inschrijven op deze speciale pagina.
-
Livechat wordt chatbot
VisitArnhem en VisitNijmegen hebben al enige tijd een livechat voor vragen aan de citystores. We zijn momenteel bezig met het updaten van deze service. Een nieuwe chatbot, getraind met ChatGPT, wordt voorbereid om persoonlijke antwoorden te geven. Deze update, die volgende week live gaat, belooft onze klantenservice aanzienlijk te verbeteren door ondersteuning sneller en meer op maat te bieden.
- maart 2024
-
Gelderse streken campagne van start!
Vandaag start de Gelderse streken campagne 2024 ‘Hier beginnen je mooiste verhalen’; een campagne waarin inwoners van de Gelderse streken actief worden betrokken bij het delen van hun mooiste en meest inspirerende plekjes en verhalen. Peter Drenth, gedeputeerde Recreatie en Toerisme bij provincie Gelderland, trapt de campagne af met het delen van zijn favoriete plek. Lees het hele persbericht hier.
Vergeet ook niet jóuw favoriete plek te delen. Zo creëren we samen een levendige streek vol unieke verhalen, die anderen zal inspireren om hun eigen verhaal te delen.
Op dezelfde dag startte ook de landelijke wervingscampagne die zichtbaar is met radiospot op Radio 2, abri's in de randstad, een social media campagne en advertenties op het netwerk van DPG media (kranten en online).
-
Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt
Themacampagnes vol inspiratie; we hebben ruim 3,1 miljoen mensen bereikt Op social media, in advertenties in magazines, advertorials op websites, via influencers en in de krant; in 2023 wisten we met onze themacampagnes meer dan 3,1 miljoen personen te inspireren om naar de regio Arnhem en het Rijk van Nijmegen te komen. We zijn niet alleen trots op deze resultaten, maar zijn ook enthousiast dat we impactvolle campagnes hebben gericht op de inwoners. Want zélfs voor hen valt er nog genoeg te ontdekken in eigen regio. Bekijk de resultaten per campagne in dit artikel.
-
Geslaagde Ambassadeursdag bij Musis & Stadstheater Arnhem
Op dinsdag 5 maart vond de jaarlijkse Ambassadeursdag bij Musis & Stadstheater Arnhem plaats. De frontofficemedewerkers, ambassadeurs van de regio, zijn weer helemaal op de hoogte van het toeristisch aanbod en kunnen hun gasten de komende tijd weer perfect informeren. Met veel plezier kijken we terug op een dag vol met leuke contacten en informatie over de dagattracties in onze regio’s. En we zijn trots om te melden dat onze ambassadeurs deze dag beoordeelden met een 8!
- april 2024
-
Citystore Nijmegen 1 jaar!
1 april hebben we het 1-jarig bestaan van Citystore Rijk van Nijmegen op de bruisende Grote Markt gevierd! Wat een fantastisch jaar is het geweest: - Meer dan 30.000 mensen wisten de weg naar onze Citystore te vinden - We hebben duizenden bezoekers wegwijs gemaakt in onze prachtige stad en regio en ze voorzien van waardevolle informatie, verhalen en tips - We hebben tientallen lokale en regionale makers in de schijnwerpers weten te zetten en bezoekers kennis laten maken met hun ambachtelijke producten
Maar dit is slechts het begin van een nieuw hoofdstuk! We kijken uit naar nog vele jaren van inspirerende ontmoetingen, creatieve samenwerkingen en het verwelkomen van bezoekers in onze prachtige stad en regio.
-
Nieuwe chatbot geïmplementeerd
In Q1 hebben we een nieuwe chat geïmplementeerd voor onze websites VisitArnhem en VisitNijmegen en voor onze Tourist Information Points. De nieuwe chat draagt bij aan een hogere mate van gastvriendelijkheid en service en is een toegevoegde waarde naast fysiek gastheerschap, wat nooit zal verdwijnen. De chatbot heeft in 2 maanden ruim 300 vragen beantwoord.
-
Citystore enige verkoop- en infopunt in de binnenstad voor de NEC Limited Edition merchandise
Alle voetbalfans van NEC kunnen niet wachten tot 21 april... Dan spelen ze de bekerfinale tegen Feyenoord in Rotterdam. Met Citystore Rijk van Nijmegen gaan we een unieke samenwerking aan ter ere van deze bijzondere wedstrijd. Vanaf 10 april (afhankelijk van de levering van de merchandise) zijn we het enige verkoop en infopunt in de binnenstad (naast hun webshop en winkel bij de Goffert) voor de Limited Edition merchandise! Houdt onze kanalen in de gaten voor meer informatie!
-
Ruim 1.100 nieuwe abonnees op de VisitArnhem nieuwsbrief!
In maart is de eerste campagne gestart om nieuwe abonnees voor de nieuwsbrieven te werven. In ruil voor leuke wandelroutes in de Regio Arnhem hebben we ruim 1.100 consumenten weten te enthousiasmeren om zich in te schrijven voor de e-mailnieuwsbrief van VisitArnhem. Zij hebben de Paasnieuwsbrief al gelijk ontvangen. En de komende maanden staan er nog meer acties op de planning.
Klik op een blok voor meer info
Arnhem en Nijmegen in de media
Persuitingen
-
Hallo! Nijmegen - Plantengids voor dichtbebouwd Nijmegen
B2C Artikel 4 januari 2024 -
recreatieftotaal.nl - Bezoekersaantal Gelderland groeit naar 4.8 miljoen in 2023
B2C Artikel 19 januari 2024 -
nritmedia.nl - Visitor Data Monitor helpt Toerisme Veluwe Arnhem Nijmegen bij spreiding en marketing
B2B Artikel 23 januari 2024 -
startpagina.nl - 4Daagse 2024 deelnemer of toeschouwer?
B2C Artikel 7 februari 2024 -
Wandel Magazine - Laudatio aan de fiets
B2C Artikel 16 februari 2024 -
Nieuws.nl - Aftrap Gelderse streken campagne 2024: je mooiste verhalen
B2C 11 maart 2024 -
ns.nl - 24 uur historische bezienswaardigheden in Arnhem
B2C 1 april 2024
Publicaties en bereik
Persuitingen
- Aantal publicaties 7 publicaties
- Potentieel bereik 1,9 miljoen
Websitebezoek
Het aantal paginaweergaven per maand van de betreffende website.
Het aantal paginaweergaven per maand van de betreffende website.
Online advertenties
Google Ads gebruiken wij om advertenties in te kopen in het zoeknetwerk van Google, het Google Display Netwerk en het YouTube-netwerk. In de grafiek hieronder zie je hoeveel betaalde impressies (het aantal keer dat advertenties zijn vertoond) en klikken er behaald zijn.
- Totaal impressies
- 6.927.315

Impressies
Klikken
Op social media zijn we actief op de kanalen Facebook en Instagram. Aan de hand van doelgroepen en bijbehorende behoeftes per fase worden de diverse contentcampagnes opgesteld. In de grafiek hieronder zie je hoeveel betaalde impressies (het aantal keer dat advertenties zijn vertoond) en klikken er behaald zijn.
- Totaal impressies
- 566.915
