Op de agenda

  • Themacampagne - jaarrond – ‘Inspiratie in de regio Arnhem’
  • Themacampagne - jaarrond – ‘Inspiratie in het Rijk van Nijmegen’
  • Wervingscampagnes - jaarrond – ‘Op pad met kinderen en De regio ademt cultuur - Regio Arnhem’
  • Wervingscampagnes - jaarrond – ‘Duik in het groen en ontdek het verleden en Ontdek de bruisende regio - Rijk van Nijmegen’
  • Start inschrijving Vierdaagsebedvanaf 27 januari – ‘We hebben het online platform voor Vierdaagsebed weer geopend voor inschrijvingen om een slaapplek aan te bieden/te zoeken voor tijdens de Vierdaagse’
  • MICE campagne - 1 februari - 'Start MICE campagne Regio Arnhem/Rijk van Nijmegen'
  • Luxe achter de Limes - vanaf februari - 'Komende maanden zullen verschillende onderdelen van dit project gelanceerd worden (o.a. fietsroute)'
  • Narrowcasting - 20 februari - 'Start narrowcasting (vorm van digitale communicatie via een beeldscherm) met promotie van partners bij Citystore Arnhem'
  • Webazines - maart - 'Productie webazines wordt afgerond en klaar voor verspreiding!'
  • Podcast Vlaamse markt - **We nemen, op uitnodiging, deel aan een podcast die wordt gemaakt over een de bestemming Gelderland “powered by Neckermann”.'
  • Gelderse streken - vanaf 6 maart - ‘Gezamenlijke campagne van de 4 Gelderse streken met o.a. inzet van radio, outdoor, social media, Google Ads, influencer, etc’
  • Drukwerken - 17 maart - 'De bezoekersmagazines en fietsrouteboekjes zijn gedrukt en worden de komende weken verspreid in de regio's'
  • Bijeenkomst - 21 maart - 'Ambassadeursdag in het Kröller-Müller museum'
  • Citystore - 1 april - 'Officiële opening Citystore Nijmegen op de Grote Markt'
  • Bijeenkomst - 13 april - 'Visit Arnhem Nijmegen congres bij Sanadome Hotel & Spa Nijmegen'
  • Gelderse streken - 1 april - 'Start campagne Duitse markt: op ontdekking in de regio Arnhem Nijmegen'
  • Themacampagne 1 april - 'Start campagne Duitse markt: ontdek de veelzijdigheid van regio Arnhem, Nijmegen en de Veluwe'

Contentkalender

  • visitarnhem.com - januari – ‘Pannenkoeken eten in de regio Arnhem’
  • visitarnhem.com - februari – ‘Tips voor de voorjaarsvakantie’
  • visitarnhem.com - februari – ‘De fijnste hotels tijdens een weekend Arnhem’
  • visitarnhem.com - maart – ‘De leukste tips voor Pasen in de regio Arnhem’
  • visitarnhem.com - maart – ‘Ontdek Macht en Pracht in de regio’
  • visitnijmegen.com - januari – ‘Pannenkoeken eten in het Rijk van Nijmegen’
  • visitnijmegen.com - januari – ‘Welkom in de Citystore’
  • visitnijmegen.com - februari – ‘Tips voor de voorjaarsvakantie’
  • visitnijmegen.com - februari – ‘Ontdek Rijk van Nijmegen in een weekend’
  • visitnijmegen.com - maart – ‘De leukste Paastips in het Rijk van Nijmegen’
  • visitnijmegen.com - maart – ‘Alvast oefenen: 4 x de 4Daagse routes’

Waar we trots op zijn!

Mijlpalen

01 wk 52 jan

02 wk 1

03

04

05

06

07

08

09 wk 2

10

11

12

13

14

15

16 wk 3

17

18

19

20

21

22

23 wk 4

24

25

26

27

28

29

30 wk 5

31

01 feb

02

03

04

05

06 wk 6

07

08

09

10

11

12

13 wk 7

14

15

16

17

18

19

20 wk 8

21

22

23

24

25

26

27 wk 9

28

01 mrt

02

03

04

05

06 wk 10

07

08

09

10

11

12

13 wk 11

14

15

16

17

18

19

20 wk 12

21

22

23

24

25

26

27 wk 13

28

29

30

31

  1. januari 2023
  2. Groei unieke bezoekers visitarhem.com

    We hebben de eerste maand van het jaar een groei van 57,3% gerealiseerd qua unieke bezoekers op visitarnhem.com. Een mooie start van dit jaar!

  3. Drukteradar in 2022 goed bekeken

    Ruim 18.000 online bezoekers hebben de pagina’s waar de drukteradar op is weergegeven bezocht, goed voor meer dan 67.000 paginaweergaven. Wil je meer resultaten bekijken? Lees dan ons artikel hier.

  4. Persbericht over positieve jaarcijfers 2022 bereikt 38,5 miljoen mensen

    GELDERLAND WEER ONVERMINDERD POPULAIR IN 2022.

    Absolute mijlpaal en opsteker voor de sector, zijn de positieve jaarcijfers van 2022. Deze tonen aan dat toerisme de klap van corona te boven is. We verstuurden een persbericht naar de regionale media een genereerden een bereik van ruim 38,5 miljoen lezers. Hier kan je het persbericht lezen.

    Een uitgebreide versie van de jaaranalyse is hier te lezen.

  5. Das Andere Holland nu ook op Instagram te vinden

    Vanaf dit jaar is Das Andere Holland niet alleen actief op Facebook, maar ook op Instagram. Benieuwd naar het kanaal? Bekijk hem hier.

  6. Succesvolle campagne Das andere Holland 2022

    Een succesvolle campagne voor ‘Das andere Holland’ in 2022. In de deelstaten Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen hebben we Duitse families, stellen en vrienden geïnspireerd tot een korte vakantie of dagbezoek in de aangrenzende Nederlandse regio’s. De verschillende online en offline uitingen zijn uitstekend ontvangen en ook de Duitse bezoekersaantallen zijn dit jaar flink gestegen! Lees alles in de infographic.

  7. Aanwezig op de Vakantie-Expo Antwerpen

    Op 27 t/m 29 januari waren we met een stand aanwezig op de Vakantie-Expo in Antwerpen. Het was een goed bezochte beurs, met 20.000 bezoekers waarvan de meeste uit Vlaanderen kwamen. We hebben 783 bezoekers te woord mogen staand bij onze stand, waar vooral interesse was in het jaarrond meerdaags bezoek. Hierbij was de Veluwe het meest in trek. Qua accommodaties waren vooral hotels populair (44%). Maar ook campings (26%) vakantieparken (19%) en B&B (11%). Veelgevraagde activiteiten waren fietsen, wandelen en daarna attracties.

  8. Training gedragsverandering afgerond

    Onder professionele begeleiding van Duwtje sloot ons marketingteam in januari de Duwtje 4-daagse training gedragsverandering af. We kregen inzicht in het brein en leerden hoe we op een effectieve manier gewenst gedrag kunnen beïnvloeden. Een inspirerende training boordevol toffe praktijkvoorbeelden én een paar uitgewerkte cases voor onze regio's… wordt vervolgd!

  9. Nieuw! Welkomstpakket voor partners

    We kijken ernaar uit ons waardevolle partnerschap voort te zetten in 2023. Daarom hebben al onze partners een welkomstpakket ontvangen. Hierin lichten we graag toe wat onze activiteiten zijn, waar jullie waardevolle informatie kunnen vinden en wie je moet benaderen voor aanvullende informatie of vragen. Daarnaast lichten we nog een keer toe wat je van ons mag verwachten in de samenwerking, maar ook wat wij hierin van jou verwachten. Op deze manier zijn wij ervan overtuigd een sterke aanvulling voor elkaar te zijn en hiermee te zorgen voor een optimale beleving voor de bezoekers.

  10. Visitor Data Monitor wekt interesse van meer provincies!

    De Visitor Data Monitor wekt ook de interesse van andere provincies! De tool zal dus ook extern worden gebruikt voor andere regio’s buiten Gelderland. En dat is goed nieuws! Want met deze 'verkoop' kunnen wij de Visitor Data Monitor weer verder door ontwikkelen.

  11. februari 2023
  12. Instagramaccounts behalen mijlpaal van 6.000 volgers!

    Het instagramaccount van VisitNijmegen heeft nu ook de 6.000 volgers bereikt. Eerder bereikte Visit Arnhem deze mijlpaal ook al met het Instagramaccount. Benieuwd naar de feed?

    En nog meer goed nieuws! In 2022 hebben de Visit Arnhem socials in totaal 52.608 interactiemomenten behaald, in 2021 waren dit er 45.706. Ook de socials van Visit Nijmegen groeide van 63.369 in 2021 naar 68.158 in 2023.

  13. Infographic project GTI2 2019-2022

    Overijssel en Gelderland trokken met elkaar op in het project ‘Grenzeloze Toeristische Innovatie 2’. Het doel van het project was het uitbouwen van grensoverschrijdende samenwerkingen, Overijssel en Gelderland vermarkten in de deelregio’s Nordrhein-Westfalen en Niedersachsen, nieuwe producten ontwikkelen en ondernemers ondersteunen bij Duitse marktbewerking.

    Alle activiteiten en resultaten van Das Andere Holland 2019-2022 zijn gebundeld in een infographic. Deze is hier te bekijken.

  14. Paginaweergaven Vierdaagsebed gaan door het dak!

    Eind januari zijn de inschrijvingen voor een Vierdaagsebed geopend. De inschrijvingen komen dit jaar vroeg op gang. En dat hebben we gemerkt aan het aantal paginaweergaven van alle Vierdaagsebed pagina’s opgeteld. Ze gaan door het dak! Ten opzichte van vorig jaar zien we een stijging van maar liefst 124%. De top 5 meest bekeken pagina’s zijn: 1. De Vierdaagsebed homepagina 2. Vierdaagsebed - voor wandelaars 3. Voorwaarden wandelaars 4. Vierdaagseed – voor gastgezinnen 5. Vervoer tijdens de Vierdaagse

  15. maart 2023
  16. Grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden

    In het afgelopen jaar ronden we het project grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden af. Dit grote en meerjarige project samen met Hanzesteden in Duitsland en Nederland heeft tal van mooie en nieuwe producten opgeleverd. Ruggengraat van het project is de realisatie van een vernieuwde Hanzefietsroute. Het is nu ontspannend en makkelijk om via de fietsroute meer te weten te komen over de betekenis van de Hanzesteden langs de Rijn in Nederland en Duitsland. Met een fietsboekje en een website is de route gemakkelijk te volgen en kan de historie van de Hanzesteden worden ontdekt. Als de fietsroute de ruggengraat is, dan zijn de metershoge muurschilderingen in de met historische Hanze afbeeldingen in de steden zoals in Harderwijk toch zeker het vlaggenschip van het project! Daarnaast zijn nog tal van andere belevingen ontwikkeld. Van Hanze bier tot een luisterverhalen en van een app met AR-video’s tot een Hanze kwartet.

    Meer weten over de resultaten van dit project? Kijk dan de video of lees het magazine.

  17. Provinciale lobby voor de toeristische sector

    In maart was er flink wat aandacht voor onze provinciale lobby voor de toeristische sector. Zo deelde directeur Herre Dijkema in een opiniestuk zijn zorgen over de toekomst van de sector in de provincie Gelderland en leidden we het debat bij Omroep Gelderland in. Het opiniestuk is opgenomen in het AD, De Gelderlander en De Stentor.

  18. Ambassadeursdag met een 7,8 beoordeeld

    De middag werd geopend door onze directeur Herre Dijkema, die onze visie heeft gedeeld over de waarde van goed ambassadeurschap voor de regio, Onno Wittenberg heeft namens het Kröller-Müller Museum onze gasten meegenomen in de geschiedenis van dit museum en nalatenschap van Hélène Kröller. Als afsluiting van het plenaire gedeelte heeft Sabine Bootsma van het Nationale Park De Hoge Veluwe ons nog meegenomen in de beleving van het Nationale Park. Daarna gingen de deelnemers in drie groepen uiteen. Er was een speeddateronde, hier konden de Front Office medewerkers in gesprek met de dagattracties, een workshop gastvrijheid gegeven door Karoline Wiegerink en er was een regioquiz door het museum, hiermee konden de deelnemers ook een prijs winnen. De Ambassadeursdag 2023 is gemiddeld beoordeeld met een 7.8. Er waren 100 bezoekers en 30 dagattracties aanwezig.

  19. Afsluiting project grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden

    In het afgelopen jaar rondden we het project grensoverschrijdende samenwerking Hanzesteden af. Dit grote en meerjarige project samen met Hanzesteden in Duitsland en Nederland heeft tal van mooie en nieuwe producten opgeleverd.

    Ruggengraat van het project is de realisatie van een vernieuwde Hanzefietsroute. Met een fietsboekje en een website is de route gemakkelijk te volgen en kan de historie van de Hanzesteden worden ontdekt. Met metershoge muurschilderingen in een aantal Hanzesteden als vlaggenschip van dit project. Daarnaast zijn nog tal van andere belevingen ontwikkeld. Van Hanze bier tot een luisterverhalen en van een app met AR-video’s tot een Hanze kwartet. Alle resultaten vind je in een mooie video en in het Hanze magazine.

  20. Drukwerken klaar en te bestellen!

    De gloednieuwe drukwerken zijn gedrukt en liggen klaar in de Citystores en de regio. Bezoekersmagazines, fietsrouteboekjes én de Citymaps. Wil je een drukwerk nabestellen of een van de Citymaps (met korting) inkopen ter verspreiding onder je gasten? Dat kan via deze link.

  21. april 2023
  22. Citystore Rijk van Nijmegen geopend op de Grote Markt

    Op zaterdag 1 april 2023 is de Citystore Nijmegen (voorheen VVV Rijk van Nijmegen) geopend op de Grote Markt in Nijmegen. Het gloednieuwe concept van de Citystore zal naast de bekende informatiefunctie, bezoekers en bewoners inspireren met unieke verhalen over Nijmegen en de regio, met als doel bezoekers te motiveren langer in Nijmegen en omgeving te verblijven of vaker terug te komen. Tevens zal deze inspirerende plek een belangrijke rol krijgen in de branding van Nijmegen en de regio én dienen als cadeauwinkel met items van ontwerpers en ondernemers uit de stad en regio. Lees hier het hele persbericht.

  23. Start narrowcasting Citystore Nijmegen

    Na Arnhem zijn we nu ook gestart met de narrowcasting in Nijmegen. Dit is een vorm van digitale communicatie via een beeldscherm, in Nijmegen hangt deze voor het raam en is dus 24/7 zichtbaar!. Zowel eigen content als die van partner zijn te zien op de narrowcasting schermen in de Citystore Nijmegen.

  24. Buitenlandse bijeenkomsten

    Onze collega's hebben afgelopen maand verschillende buitenlandse bijeenkomsten bezocht. Een korte terugblik...

    • Collega Omar van Beek bezocht X Design Week van de Digital Tourism Think Tank in Valencia en gaf daar ook een sessie over onze data-aanpak. Naast het opdoen van contacten en inspiratie was het ook goed om te leren dat de meerderheid van de Nederlandse DMO's en CMO's tegen dezelfde uitdagingen aanlopen zoals financiering, duurzaamheid en data inzet. En uiteraard interessant om te zien hoe er in andere landen met deze vraagstukken om wordt gegaan. Een duidelijk inzicht is dat organisaties die een vraagstuk succesvol beantwoord lijken te hebben, landen/regio’s/steden zijn met focus. Pak een van de vraagstukken beet en ga daar mee aan de slag. Als voorbeeld duurzaamheid in Finland en data-gedreven marketing in Ierland. Dit biedt handvaten die ons als organisatie verder kunnen brengen.

    • Op uitnodiging van Destinations International, de wereldwijde kennis- en netwerkorganisatie van en voor regionale en stedelijke marketingorganisaties zoals TVAN, zijn we aanwezig geweest bij hun jaarlijkse bijeenkomst voor CEO’s in Victoria, Canada. Deze editie stond in het teken van de toekomst van toerisme, de inzet van AI (zoals ChatGPT en Midjourney) en de balans tussen inwoners, natuur en bezoekers. Herre Dijkema heeft een bijdrage kunnen leveren als het gaat om de noodzaak van een goede datastrategie en de waarde van data als het gaat om het intelligenter en gerichter maken van marketingcommunicatie. Er was veel waardering voor onze innovatieve aanpak hierin.

    • Op het jaarlijkse congres van Europese regionale en stedelijke marketingorganisaties (CityDNA) in Sofia, Bulgarije hebben collega's Omar van Beek en Herre Dijkema een bijdrage geleverd als het gaat om onze data-aanpak. Ook hier weer veel of en waardering voor onze voortrekkersrol. Goede contacten gelegd met zusterorganisaties voor samenwerking op diverse terreinen. Belangrijk thema gedurende de hele conferentie: hoe komen we tot een meer klimaat neutrale en duurzame manier van reizen en recreëren. Voor zover nog nodig werd de noodzaak hiervan uitdrukkelijk bevestigd.

Klik op een blok voor meer info

Arnhem en Nijmegen in de media

Persuitingen

  • nieuws.nl - Wat vind jij van toerisme in onze regio? Laat je stem horen en vul de enquete in!

    B2C Artikel 12 januari 2023
  • brugnijmegen.nl - Enquête: samen voor duurzamer toerisme in Rijk van Nijmegen

    B2C Artikel 12 januari 2023
  • nritmedia.nl - Citystore Arnhem verkoopt inspiratie voor een langer bezoek

    B2C Artikel 24 januari 2023
  • AD.nl - VVV Citystore opent later in Nijmegen, verbouwing loopt vertraging op

    B2C Artikel 25 januari 2023
  • indebuurt.nl - Geen verbouwing, wel een nieuwe look: 7 tips voor een make-over van je Arnhemse huis

    B2C Artikel 30 januari 2023
  • AD.nl - Geen verbouwing, wel een nieuwe look: 7 tips voor een make-over van je Arnhemse huis

    B2C Artikel 4 februari 2023
  • de Gelderlander ed. de Vallei-Ede - De winst van eerlijk delen

    B2C Artikel 16 februari 2023
  • gld.nl - De 4Daagse is uitverkocht: zo kun je nog aan een slaapplek komen

    B2C Artikel 18 februari 2023
  • telegraaf.nl - Dit valt er allemaal te doen in levendig Arnhem

    B2C Artikel 18 maart 2023
  • AD.nl - Hotels tijdens Vierdaagse al helemaal volgeboekt: waar kun je nog terecht voor een slaapplek?

    B2C Artikel 19 maart 2023
  • indebuurt.nl - VVV Nijmegen opent nieuwe winkel midden in het centrum

    B2C Artikel 31 maart 2023

Publicaties en bereik

Persuitingen

  • Aantal publicaties 11 publicaties
  • Potentieel bereik 29,5 miljoen

Websitebezoek

In Q1 2023 hebben we 31.76% meer paginaweergaven verkregen dan dezelfde periode in 2022 op visitarnhem.com. Deze stijging komt voornamelijk door meer bezoek aan evenement gerelateerde pagina’s. Dit bezoek is gestegen vanuit diverse bronnen, maar hoofdzakelijk organisch. Ook de homepage, pagina met alle musea en de ‘Ontdek’ pagina behoren tot de grootste stijgers.

Op visitnijmegen.com hebben we in Q1 2023 31,88% meer paginaweergaven verkregen dan dezelfde periode in 2022. Deze stijging komt ook voornamelijk door meer bezoek aan de homepage en evenement gerelateerde pagina’s. De Vierdaagse pagina’s staan ook in de top 5 meest bezochte pagina’s, mede door de samenwerking met stichting De 4daagse.

Online advertenties

>

Top 3 B2C

Best gelezen artikelen